L'adquisició de la lectura és un procés individual. Cadascú porta el seu ritme i els alumnes acaben llegint en algun moment de la seua escolaritat.
El procés lector s'enceta en l'etapa d'Educació Infantil i es continua treballant al llarg de l'etapa d'Educació Primària.
Segons estudis, l'hemisferi esquerre del nostre cervell és el que s'encarrega de desxifrar, decodificar l'escrit. Mentre que l'hemisferi dret s'encarrega de la comprensió. Ací vos deixe l'enllaç per si voleu ampliar informació sobre aquest tema:
Article sobre com afavorir el procés lector
Quan ambdós hemisferis treballen coordinadament encontrem una major fluïdesa lectora.
Dins d'aquest procés s'han d'anar donant ajudes i en un moment determinat deixar eixa ajuda i donar altres tècniques per agafar més autonomia, en aquest cas autonomia lectora.
Si primer com a mestra anava marcant el camí sil·làbic de la lectura amb el llapis, ara ja hi ha alguns alumnes que estan preparats per a fer el seguiment lector amb el seu dit. El dit els ajuda a situar-se espacialment. .El següent pas seria seguir la lectura sols amb el seguiment visual, sense ajuda del dit.
Marcant el camí lector amb el llapis:
Seguint el fil de la lectura amb el dit:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada